Haber

Trendyol Süper Lig’de 2023-2024 sezonu fikstür çekimleri gerçekleştirildi

Trendyol Muhteşem Lig’de 2023-2024 fikstürü çekildi.

Riva Hasan Doğan Milli Takımlar Kamp ve Antrenman Tesisleri’nde gerçekleştirilen fikstür çekimine TFF Lideri Mehmet Büyükekşi, TFF Yönetim Kurulu Üyeleri, kulüp liderleri, kulüp temsilcileri ve teknik direktörler katıldı.

Ceren Gündoğdu’nun sahne aldığı gecede komedyen Tahsin Hasoğlu da yaptığı esprilerle konukları eğlendirdi.

Ligin ilk yarısı 18 hafta oynanacak

Süper Lig’de dönem 11-12-13-14 Ağustos tarihlerinde oynanacak maçlarla başlayacak. Ligin ilk yarısı 23-24-25 Aralık tarihlerinde oynanacak 18. hafta maçlarıyla sona erecek. 5-6-7-8 Ocak tarihlerinde 19. hafta mücadeleleri ile başlayacak ikinci yarı, 19 Mayıs 2024 tarihinde sona erecek.

Maç programının yoğunluğu nedeniyle 17. ve 22. hafta maçları hafta içi oynanacak. Ayrıca 31 Mart 2024 tarihinde yapılacak yerel seçimler nedeniyle 31.haftada 2-3-4 Nisan tarihlerinde takımlar karşı karşıya gelecek. Sezonu 17., 18., 19. ve 20. sırada bitiren 4 takım bir alt lige düşer.

Mehmet Büyükekşi: “Ligimiz dünyanın en değerli 10 ligi arasında”

Trendyol’un Süper Lig ve 1. Lig’in yeni isim sponsoru olduğunu vurgulayarak konuşmasına başlayan TFF Lideri Mehmet Büyükekşi, İngiltere ve İspanya’dan sonra en büyük isim sponsorluğu anlaşmasını yaptıklarını belirtti.

Geçtiğimiz dönemde yaşanan şampiyonluk yarışının ligin marka maliyetini yükselttiğine dikkat çeken Büyükekşi, şöyle devam etti:

“Yeni isim sponsorumuzla önümüzdeki yıl rekabetin daha üst seviyelere çıkacağına inanıyorum. Her zaman üzerinde durduğum bir konu var o da Türk futbolunun marka değerini yükseltmek. Hedeflediğimiz artış çok önemli. Futbolun güzel ve eğlenceli anlarını da ön plana çıkarmak lazım.Türk futbolunun marka değerini çıtayı yükseltmek, yapısal sorunları çözmek ve takımlarımıza katkı sağlamak istiyoruz.”

Önümüzdeki yıl fikstür sistemini yeniden düzenlemek istediklerini sözlerine ekleyen Mehmet Büyükekşi, “Ligimiz dünyanın en değerli 10 ligi arasında yer alıyor. Bazı maçlarımız 100’den fazla ülkede yayınlanıyor. Firma ile anlaşma sağladık. UEFA Şampiyonlar Ligi, Almanya ve Belçika liglerinin yeniden yapılanmasını gerçekleştiren “Lig, 1. Lig, 2. Lig ve 3. Lig’de fikstür yapısını yeniden kurmak istiyoruz. Süper Lig’in kurumsal kimliğini de yeniden oluşturmak istiyoruz. Yeni sponsorluk modelleriyle kulüplerin gelirlerini artırmak istiyoruz.” ifadelerini kullandı.

Federasyon, gruplar ve taraftar olarak Cumhuriyetin 100. yılına yakışır bir hikaye yazmak istediklerini vurgulayan Büyükekşi sözlerini şöyle tamamladı:

“TFF olarak şeffaf, eşit, adil ve tarafsız bir yönetimle Türk futboluna olan güveni yeniden tesis etmek istiyoruz. Trendyol Süper Lig, 11 Ağustos’ta 66. sezonuna kavuşacak. Gaziantep FK ve Atakaş Hatayspor umarım yeni sezonda dostluğun ön planda olduğu, sakatlıkların yaşanmadığı, seyir zevkinin yüksek olduğu maçlar olur.”

Ali Koç: “Ne kulüpler ne de federasyon bu mali durumdan çıkacak durumda değil”

Gecede bir konuşma yapan Kulüpler Birliği Vakfı Lideri Ali Koç, liderlik yaptığı 5 yılda fikstürlere katılmadığını, ilk kez böyle bir gecede yer aldığını söyledi.

Maçların oynanmadığı dönemin liderler ve yöneticiler olarak gerilimin olmadığı bir dönem olduğunu ancak taraftarların merakla maçları beklediğini dile getiren Koç, Trendyol ile imzalanan isim sponsorluğu anlaşması için TFF Lideri Mehmet Büyükekşi’yi tebrik etti.

Futbolda birçok sorunun olduğunu ve sorunların her geçen gün arttığını vurgulayan Ali Koç, “Maddi sıkıntılar hepimizin malumu. Birçok paydaşın dile getiremediği adil rekabet ortamı sağlanmalı. Büyük bir sorunumuz var. Mali konularda.Ne kulüpler ne de federasyonlar bu mali durumdan çıkacak durumda değiller.Bıçak kemiğe saplandı.” sözlerini kullandı.

Kulüplerin elinde olmadan gelişen aksilikler olduğunu kaydeden Kulüpler Birliği Lideri Ali Koç, şöyle devam etti:

“Olumsuzluklara karşı tedbir almaya çalışsak da maddi olarak sırtımız bükük. Kur hepimizi ilgilendiriyor. Gelirlerimizin yüzde 80’i Türk lirası, giderlerimizin yüzde 75’i döviz. 500 kişilik yayın ihalesi yaptık. Bugün bu rakam 100 milyon dolara düştü.Kulüplerin alacağı paylar 87-88 milyon dolar civarında.500 milyon dolarlık ihale yapıldı ama 500 milyon dolar hiç ödenmedi.Anlamsız indirimler. Yayıncıya kızdım sonra baktım haklı olarak kendi çıkarlarını koruyorlar.Asıl sorun TFF’de.En büyük darbe 2018-2021 arası oldu.Yayın gelirleri 5 yılda yüzde 80 düştü. Kanaatimce önceki federasyonun sorumsuz davranışlarından dolayı ihale hazırlanmadı.”

“Gemiyi bu ortamda yüzdürmeye çalışıyoruz”

Vergi oranının yüzde 15’ten yüzde 40’a çıkarılmasının kulüplerin yükünü artırdığını söyleyen Ali Koç, sözlerini şöyle tamamladı:

“Cumhurbaşkanımızın onayıyla tam işleyen bir stopaj sistemi oluştu. Ama ne olduysa sebepsiz yere bu durdu. Sonra lider Mehmet Büyükekşi geldi ve bu sistem tekrar devreye girdi, sizi tebrik ediyorum, emeğiniz için teşekkür ediyorum. Ama bütün bu saydıklarımız kontrolümüz dışında gelişti.Biz bu ortamda gemiyi ayakta tutmaya çalışıyoruz.Adil rekabetten bahsediyoruz.Ancak futbol anlamında çok ileri gidemeyiz. Önümüzdeki dönemde, sizin yönetiminiz altında, hakemin idaresindeki kurulların alacağı kararlarda herkes için eşit aralıkta yer almasıdır.”

Kulüpler Birliği Vakfı Ali Koç konuşmasını tamamladıktan sonra FIVB Uluslar Ligi’nde şampiyon olan Kadın Voleybol A Milli Takımını tebrik etti.

Çağlayan Çetin: “Sadece sponsorluk için değil, yol arkadaşlığı için de omuz omuzayız”

???????

Süper Lig ve 1. Lig’in isim sponsoru olan Trendyol’un CEO’su Çağlayan Çetin, artık Türk futbol ailesinin bir parçası olduklarını söyledi.

A Milli Futbol Takımı’nın UEFA 2024 Avrupa Şampiyonası’na katılmak için yolun yarısına geldiğini ifade eden Çetin, milli takımın şampiyonaya katılacağına inandıklarını ifade etti.

ABD’den FIVB Uluslar Ligi Şampiyonu olarak dönen A Milli Bayan Voleybol Takımını tebrik eden Çağlayan Çetin, şunları söyledi:

“Dün akşam Akif Başkan’ı ve kaptanımız Eda’yı tebrik ederken çok duygulu anlar yaşadık. Trendyol olarak Filenin Sultanları’nın ana sponsoru olmaktan gurur duyuyoruz. Federasyonumuzun Süper Lig’in marka değerini yükseltme vizyonuna inanıyoruz. daha da fazlasını ve bu vizyona katkı sağlamak istiyoruz.Aileye katıldık.Sadece sponsorluk için değil,yoldaşlık için de omuz omuza duruyoruz.Bu sadece Trendyol için değil, 300 bin bayimiz, 500 üreticimiz, 22 bin kuryeler ve burada bulunan tüm kulüplerimizin taraftarı olan 30 milyonu aşkın müşterimiz ile yayıncı kuruluş ile iş birliği içinde 1.Lig’e verdiğimiz destekle kulüplerimizin yeni yıldızlar yetiştirmesini temenni eder, takımlarımızın koşmasına katkı sağlarız. Süper Lig’e ismimizi vererek Avrupa arenasında daha hızlı ilerliyoruz.Heyecanlı maçlarda görüşmek üzere.”

haberalmus.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu